You are here:

Golfspillet

Sport for alle uanset alder
Golf kan spilles hele livet igennem fra barndommen til alderdommen, og handicapsystemet gør, at man kan konkurrere med andre spillere på alle niveauer. Begynder du i en ung alder, har du via klubbens junior og elitearbejde mulighed for at opnå sportslig succes. Er du ældre, er der mange udfordringer i klubbens turneringer og andre klubbers turneringer. Medlemskabet giver tillige, mod betaling, adgang til at spille på golfbaner over hele verden.

Personlig udfordring
Uanset hvor ofte du spiller eller træner, vil du hver gang, du er på golfbanen opleve noget nyt. Du vil opleve dage, hvor alt lykkes og dage, hvor du helst vil sælge dit golfudstyr. Golf er en stadig udfordring til din fysik og temperament. Uden at tænke over det, går man faktisk 6-8 kilometer på en 18 hullers golfrunde. Så megen motion ville du næppe få, hvis du ikke spillede golf.

Det sociale aspekt
Golf giver gode muligheder for socialt samvær. Børn, forældre og bedsteforældre eller anden familie kan mødes på banen. Venner, forretningsforbindelser, klubmedlemmer mv. Her er mulighed for at finde nye venner og spillepartnere blandt klubbens medlemmer. Man kan få en god naturoplevelse en tidlig morgen, når solen står op eller ved aftenskumringen, når vildtet kommer frem. Efter spillet kan samværet fortsættes i klubhuset eller på terrassen.

VIl du genoptage golfspillet?
Hvis du kan fremvise et golfkørekort, eller er du tidligere medlemskab af en golfklub, kan du straks blive medlem af klubben.

Nyt medlem
Har du ikke har spillet golf før, skal du tilmeldes vores begynderforløb. Her vil du blive undervist i alle spillets facetter. Du vil efter forløbet have erhvervet dit golfkørekort, som giver dig adgang til medlemskab af golfklubben.

Hvis du har spørgsmål til ovenstående, er du velkommen til at kontakte kontoret på info@ribegolfklub.dk eller 75 44 14 54