§ 1. Klubbens navn, hjemsted og formål
Klubbens navn er Ribe Golf Klub, og hjemstedet er Esbjerg Kommune.
Klubbens formål er at forestå driften af en golfbane og organisere de dertil hørende idrætslige aktiviteter, således at klubbens medlemmer kan udøve golfspillet under de bedst mulige forhold.
Klubben skal være medlem af Dansk Golf Union og af det lokale idrætsforbund.
§ 2. Medlemmer
Indmeldelse i klubben, samt udmeldelse af klubben og skift af medlemskategori, skal ske skriftligt til bestyrelsen.
Udmeldelse af klubben eller kategoriskift fra fuldtidsmedlem til fleksmedlem eller passiv medlem og kategoriskift fra fleksmedlem til passiv medlem skal ske med 3 måneders varsel til en 1. januar eller 1. juli.
Kategoriskift fra passiv medlem til fleksmedlem eller fuldtidsmedlem og kategoriskift fra fleksmedlem til fuldtidsmedlem kan ske straks.
Bestyrelsen kan oprette nye medlemskategorier.
§ 3. Kontingent og kategorier
Årskontingent fastsættes af generalforsamlingen efter indstilling fra bestyrelsen og gælder fra vedtagelsen. Kontingentfastsættelsen omfatter følgende medlemskategorier:
Fuldtidsmedlem:
Juniorer under 19 år
Ungseniorer under 25 år
Studerende over 25 år
Seniorer over 25 år
Fleksmedlem
Longdistance
Passiv medlem
Kontingentet betales halvårsvis forud hver den 1. januar og den 1. juli og opkræves senest den efterfølgende 1. februar og 1. august.
Indskud tilbagebetales ikke ved ophør af medlemskab af klubben.
Kontingentrestance udover 3 måneder medfører eksklusion af klubben, medmindre bestyrelsen finder rimelig grund til at dispensere herfra. Genoptagelse af medlemskab kan først ske, når hele restancen er betalt.
§ 4. Klubbens ledelse
Klubben ledes af en bestyrelse, der står til ansvar over for generalforsamlingen, som er foreningens højeste myndighed.
§ 5. Generalforsamlingen
Ordinær generalforsamling afholdes hvert år senest i marts måned i Esbjerg Kommune. Generalforsamlingen indkaldes ved bestyrelsens foranstaltning med mindst 2 ugers varsel. Indkaldelse skal ske enten ved mail til medlemmerne eller ved annoncering på klubbens hjemmeside.
Forslag fra medlemmerne om emner, der ønskes behandlet på en generalforsamling, skal tilsendes formanden og være denne i hænde senest 10 dage før generalforsamlingens afholdelse.
Indkomne forslag fra medlemmerne samt bestyrelsens forslag til behandling på generalforsamlingen skal offentliggøres på klubbens hjemmeside senest 3 dage før generalforsamlingen.
Ekstraordinær generalforsamling kan indkaldes af bestyrelsen og skal indkaldes, når det forlanges af mindst 1/10 af klubbens aktive medlemmer. Den skal afholdes senest 6 uger efter, at skriftlig begæring herom, med angivelse af dagsorden for den ekstraordinære generalforsamling, er kommet formanden i hænde. Indkaldelse af ekstraordinær generalforsamling sker på tilsvarende måde som indkaldelse til ordinær generalforsamling.
§ 6. Dagsorden for ordinær generalforsamling
Dagsorden for den ordinære generalforsamling omfatter:
1. Valg af dirigent.
2. Formandens beretning om klubbens virksomhed i det forløbne år.
3. Fremlæggelse af revideret regnskab til godkendelse.
4. Bestyrelsens forslag til budget, herunder forslag til kontingent til godkendelse.
5. Forslag fra bestyrelsen.
6. Forslag fra medlemmerne.
7. Valg af medlemmer til bestyrelsen.
8. Valg af revisor.
9. Eventuelt.
§ 7. Generalforsamlingens beslutninger
Beslutninger på generalforsamlingen træffes ved almindelig stemmeflerhed blandt de repræsenterede stemmeberettigede medlemmer, jævnfør dog §§ 17 og 18.
På ethvert stemmeberettiget medlems forlangende skal der afholdes skriftlig afstemning. Kun fuldtids- og fleksmedlemmer har stemmeret. Der kan ikke stemmes ved fuldmagt.
§ 8. Ledelse af generalforsamlingen
Generalforsamlingen ledes af den valgte dirigent, der afgør alle spørgsmål vedrørende sagernes behandlingsmåde og stemmeafgivningen.